سفارش تبلیغ
صبا ویژن
استمرار غفلت، بینایی را کور می کند . [امام علی علیه السلام]

شهرزاد

قوانین جدید فوتبال

تصمیمات اتخاذ شده در مـورد تغییرات ایجاد شده در قوانین بازی فـوتـبـال جهت اجرا در سال ‌2006- ‌2005 طی جـلسه IFAB که در شهر کاردیف کشور ولز صورت گرفت، به صورت ذیل اتخاذ گردید.

به گزارش خبرنگار ایسنا پیرامون قوانین جدید ‌2006- ‌2005 و دستورات فنی برای داوران نوشته است:

مساعدتهای فنی برای کمک به قضاوت (نتیجه توپ روی خط دروازه)

اولین آزمایش‌ها و کنترلهای رسمی از سیستم‌های فنی جهت تخمـیـن زدن این مسأله که آیا توپ کاملا” از خط دروازه عبور کرده یا نه در مسابقات قهرمانی نوجوانان زیر ‌17 سال جهان در ماههای سپتامبر و اکتبر به تاریخ ‌26شهریور تا ‌12مهرماه سال ‌84 صـورت خـواهـد گـرفت. هیأت تصمیم گیرنده به طرحی که توسط شرکت adidas که یاردراز مدت فیفاست بـا شـرکت آلـمـانـی، AG قـاهره و مـوسسه‌ی فرانهافـر آلمان که با یکدیگر سیستمی با یک نمونه اولیه از یک توپ کـه بوسیله یک تراشه الکترونیکی جاسازی شده و در ورزشگاه نیز تجهیزات لازم مستقر می‌شود، ارائـه دادنــد کـه ارائــه چنین طـرحـی بـه‌ـصـورت تـصویـری طرح و زیربنایی لازم جـهت نشان دادن اینکه چطور و به چه صورت تـوپ از خـط دروازه عبور کرده یا نه را مشخص می‌نماید. این سیستم به‌صورت کامل کار می‌کند و مراتب را دقیق متذکر خواهد شد.

قانون ‌3 تعداد بازیکنان

تغییراتی که در مسابـقات غیر از رقابتهای رسمی یعنی دوستانه به‌ـکار مـی‌رود بـرای مسابقات تیمهای الـف مـلـی تا حداکثر‌6 تعویض درنظر گرفته می‌شود. در مسابقات دوستانه دیگر شایـد از نـفـرات جـانشین بیشـتری استفاده شود که با اتفاق نظر با هماهنگی داور قبل از بازی تصمیم نهائی جهت تعداد تعویض صورت گرفته می‌شود.

اگر یک بازیکن بـدون اطلاع داور وارد زمین بازی شود بـازی متوقف می‌شود و به متخلف تذکر داده می‌شود که باید زمـیـن بـازی را تـرک کـنـد. بـعد از این مسأله و ارتکاب چنین تخلفی بازی با یک ضربه آزاد غیرمستقیم برعلیه تیم خاطی و محلی که توپ موقع بازی متوقف شده بود صورت می‌گیرد.

قانون ‌5 داور

درمـورد محدوده اخـتـیارات و تصمیمات داوری، عبارات جدیدی به شرح ذیل اضافه شده است. داور ممکن است فقط تصمیمی را هنگامی که او بازی را دوباره شروع نکرده یا به بازی خاتمه داده است تغییر دهد؛ بنابراین بعد از دمیدن سوت پایانی هیچ توصیه و یا گفته‌ای از کمک داور و یا داور چهارم نمی‌تواند برای تغییر آن تصمیم اتخاذ شده بـکار رود.

قـابـل ذکـر است تـامـل و تائیدی در مسائل و فعالیت‌های انضباطی یا اتفاقاتی که نیاز به گزارش دادن دارد این معنی را تـفـهـیـم مـی‌کند کـه تـوصیه و تصمیمات تائیدی برخلاف مسائل انضباطی نمی‌باشد. دستورالعمل IFAB پیشنهاد می‌کند که یک اتفاق مشابه در پایان نیمه اول باید توسط داور مدنظر قرار گرفته شود.

قانون ‌11 آفساید

تصمیم و رای جـدیـد برد بین‌المللی برای قانون یازدهم موقعی صدق می‌کند که یک بازیکن برطبق فعالیتی که در بازی انجام می‌دهد مورد توجه است. به عبارتی دیگر بـازیکنی در وضعیت آفسایـد زمـانـی جـریـمـه مـی‌شود کـه

‌1- دخالت در بازی کـنـد (تـوپ را لـمس کند)

‌2- روی بازی حریف تاثیر گذارد (مانع بازی کردن حریف شود یا به طـریـقـی از حـرکـات بـدنـی حریف را گمراه کند و یا مخل حواس حریف شود)

‌3- کسب امتیاز نماید (در وضعیت آفساید از توپ برگشت شده یا منحرف شده حتی با تماس بازیکن حریف بازی کند)

قانون ‌12 خطاها و رفتار ناشایست

تصمیم ورای چهار همه تـلکهایی را کـه برای حریف خطرساز است را مشمول می‌شود و کلیه خطاهای جدی و وخیم یعنی نه فقط تکل از پشت بلکه داور این اختیار را دارد که تکل از هرطرف جلو، پشت و پهلو که سلامتی بازیکن را به خطر اندازد با کارت قرمز جریمه کند. داور در زمین جریمه‌هـای انـظباطی را وضع می‌کند، از زمانی که او وارد زمین شده و تا زمانی که او زمین بازی را پس از سوت پایانی ترک می‌کند؛ بنابـراین مسأله که داور باید اولین نفری بـاشد کـه وارد زمـیـن می‌شود مهم بـه نظر می‌رسد و همچنین آخـریـن نـفـری کـه زمـیـن را ترک می‌کند. اگر این اصل به‌کار گرفته شود هر مسأله‌ای که قبل از ورود داور و یـا بـعـد از خروج داور از زمین اتفاق بیفتد قبلا” در تونل ورودی مانند تخلفهای دیگر گزارش خواهد شد، اما کارتی نشان داده نمی‌شود و یک آزمایش در رقابتهای زیر ‌17 و‌20 سال فیفا صورت خواهد گرفت.

قانون ‌14 ضربه پنالتی

اگر توپ وارد دروازه شد و ضربه زننده مرتکب خطا شود و یا هم‌تیمهایش خطا کردند، قانون فعلی شفـاف نیست در مورد اینکه چـطور بـازی باید مجدد شروع شود در آینده یک ضربه آزاد غیرمستقیم برای تیم مدافعی که در آن محل تخلف اتفاق افتاد، اعلام خواهد شد.

قانون ‌15 پرتاب اوت

در آینده همه بازیکنان حریف بـاید حداقل ‌2متر از پرتاب کننده توپ بایستند تا اینکه توپ در جریان بازی قرار بگیرد که باز در خصوص تصحیح این قانون برد احتمال دارد در تجدیدنظر خود فاصله را از خط محسوب نماید.




فاطمه خانم ::: دوشنبه 85/12/21::: ساعت 11:37 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :1395
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فاطمه خانم
علاقه فر اوان به ادبیات دارم طرفدار تیم ذ دوب آهن هستم رنگ سیاه را هم دوست دارم
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<